SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie
en dit wordt in de afgelopen jaren steeds meer toegepast door bedrijven. SEO
bestaat niet alleen uit het invoeren van zoekwoorden in de Google Adwords
Keyword Planner en die woorden vervolgens heel erg veel op de website
gebruiken. Tegenwoordig zien we dat SEO veel meer is en dat een goede en
serieuze SEO strategie een belangrijk en noodzakelijk onderdeel is geworden van
de marketingstrategie. SEO trends volgen zich heel erg snel op en als je
achterblijft dan wordt je meteen gestraft door Google.
Elke consument is tegenwoordig steeds meer op zoek naar
interactie met een merk. Het gaat niet meer alleen om het merk zelf, maar om de
algehele beleving rondom het product. Als je kijkt naar SEO dan zit de beleving
in de gebruiksvriendelijkheid van een website en dan vooral de mobiele versie
van die website. Het aantal mobiele zoekopdrachten is namelijk het aantal
desktopzoekopdrachten al voorbij en aankopen worden ook steeds vaker via de
tablet en smartphone gedaan. Bedrijven zullen zich dan ook meer en meer moeten
richten op het design en de effectiviteit van hun mobiele websites. Ook bestaat
een zoekopdracht op een mobiel apparaat niet alleen meer uit getypte
zoekopdrachten, tegenwoordig wordt er ook gebruik gemaakt van voice search. Als
bedrijf kan je je titels en de koppen op de website gaan optimaliseren door ook
gebruik te maken van vraagwoorden. Overigens zijn er al wel veel bedrijven
waarbij lange zoekopdrachten een onderdeel is van hun SEO strategie, voor hun
zal het dus maar een kleine aanpassing zijn. Ten slotte is ook de lokale
vindbaarheid is heel erg belangrijk, zoekmachines zijn dan ook druk bezig om de
lokale vindbaarheid meer en meer te verbeteren. Het is voor bedrijven dan ook
niet alleen meer belangrijk om een goede online
vindbaarheid te hebben, je moet namelijk ook lokaal de aandacht krijgen. Om
lokaal goed te vinden te zijn is het belangrijk dat je bedrijfsinformatie op
Google Maps up-to-date is.